VISDOMSORD!

När vi bodde i London så kom det ett uttryck till vår grupp från Clara och Moa som jag tycker är helt fenomenalt som jag vill dela med mig av. Lite som torsdagspepp till alla och mig själv. Det handlar om att alla felar, alla är människor, alla bajsar, har dålig andedräkt på morgonen, gör bort sig, känner sig dåliga, är rädda, har komplex, har ångest, hatar sig själva ibland, tycker att alla andra är bättre än en själv. Även drottningen av halva världen tänker så här med. Jag har inte träffat henne personligen men jag vet det. Uttrycket är "Even the queen..." T ex "Even the queen blir ibland dålig på bild". FÖR MAN GÅR SÅ OFTA RUNT OCH TÄNKER ATT ALLA ANDRA ÄR SÅ PERFEKTA ELLER HAR DET SÅ JÄVLA BRA! MEN NEJ! Alla har sin share av dåligheter. Här har jag knåpat ihop en bild som ni kan titta på, ha som bakgrundsbild på mobilen eller sätta på badrumspegeln. OCH KOM IHÅG ATT PERFEKTHET ÄR INTE NÅGOT ATT STRÄVA EFTER! Sattsa på att vara fina människor, göra vad som känns bra i magen och LEV utan hämningar med alla era brister synliga för det gör er till dem ni är i all er fabulösa männskliga utstrålning! HÄMMA ER ICKE! Jag ska också tänka på det. Asså man kan använda det här uttrycket till allt! KRAM!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0