Nu vill jag bara säga en sak.

 
Kära vänner, ni som inte ännu har sätt Jornas Gardells serie "Torka aldrig tårar utan handskar" ska göra det på momangen. Det är en oerhört tragisk och sorglig berättelse. Det är verkliget. Det som han skriver har hänt, och för tre timmar vill jag att ni struntar i hemskheter, i att bli arga, ledsna, att ni kommer gråta floder. För det är viktigt att vi, vi som inte ens fanns då, vet vad som skedde. Det är en enorm skamfläck i svensk historia och även utanför sverige. Det är så jävla viktigt. Jag var också seg med att se serien, för att jag ville läsa boken först. Men jag såg det och ska se den igen. Det jobb Jonas Gardell har gjort är otroligt viktigt och bland det bästa. Och jag är seg med att säga till här på bloggen, men för i helvette. Man får inte blunda för detta.
 
Det var allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0