Har snott en massa frågor!

Egentligen pågår det någon jävla fråge-lek mellan en massa bloggar. Men eftersom det är så roligt att skriva om sig själv har jag kopierat en massa frågor, och här kommer en hel jävla massa.

Vem är din förebild?

Mormor, Mamma, Pappa, Matilda och Matilda. Och Haruki Murakami. Du ditt störda geni.

Om du var tvungen att välja - din blogg eller ditt facebookkonto?

Facebook är redan borta så självklart väljer jag bloggen.

Vilken film såg du senast?

Friends With Kids. Den var bra.

Vad tycker du om ordet entreprenör?

Om jag ska vara ärlig så förstår jag det inte helt ut. haha

Lever du som du lär?

Försöker helt klart.

Vad är du bäst respektive sämst på?

Jag är bäst på att vara mig och sämst på att vara en häst. Det är svårt.

Vilken superkraft behöver du?

Tankeläsning. Det hade varit ganska fördelaktigt just nu.

Är det något du tycker evolutionen berövat dig?

Konsten att göra en eld? Nej jag vet inte.

Har du slagit dig riktigt illa någon gång? Brutit ben?

Ja brutit benet har ju hänt. Hände senast sommaren 2010.

Vad är det äckligaste du ätit? Vad skulle få dig att äta det igen?

Det äckligaste jag har ätit var ett äpple som var ruttet inuti. Sedan dess har jag blivit petig med vad jag äter för frukt. Det finns mycket som gör att jag hade ätit det igen. Typ, Mamma dör eller jag måste äta äpplet. hej.

Vilken låt har oftast gått på repeat hos dig?

Tror det är He doesn't know why med Fleet Foxes. Kan vara den.

Vem önskar du att du var kompis med?

Mig själv. typ för en dag. Det hade verit intressant och se sig själv ur det perspektivet.

Ditt favoritgodis!

TRYFFLAR! och "aktapussar"

Var sover du bäst?

I min egen säng.

Vad kommer dina memoarer heta?

Mitt fullkomligt ointressanta liv för alla som inte var där.

Bo på en båt resten av ditt liv eller aldrig mer se havet?

Bo på en båt helt klart va fasen!
Aldrig mer äta middag tillsammans med någon eller aldrig mer få åka utomlands?

SVÅR! gud… Tror aldrig mer äta middag med någon. Kaffe eller öl är inte middag.
Bästa stad i Sverige och varför?

Göteborg. Det är hemma men ändå borta. Jag kan stan och gillar kaféerna, affärerna, hamnen, operan, konserterna som hålls, way out west, husen och folket.

Vad skulle du döpa ditt nya husdjur till? Vi säger att det är en hamster.

Sten.
Ditt godaste recept?

Mina pannkakor såklart! Men det skriver jag inte här.
Det brinner. Du får bara rädda en enda sak. EN, inget fusk. Vad? Ps. det får inte vara något levande.

Datorn. Den innehåller så mycket som är viktigt.
Senaste lögn?

hehehe… en i torsdags. Kan tyvärr inte säga vad det var.

Vinter resten av ditt liv eller aldrig mer få prata engelska?

Aldrig mer prata engelska.
Sak du önskar att någon ska uppfinna?

EN TIDSMAKSIN! Så jag kan åka tillbaka och t ex se Beatles live.

Favoritdjur?

Min Hund

Vart bär det hän på din ultimata semester?

Sjukt svårt att säga, vill svara jorden runt, hehe.

Vem vet allt om dig?

Det finns ingen som vet allt men många som vet nästan allt. T ex Mamma, Matilda, Moa, Frida och Emma.

Vilken är din bästa årstid?

Sen vår, tiding höst och solig men snöig vinter.

Något fiktivt/skrivet som får dig att gråta (en bok, film, tv-serie, låt)?

Typ allting med Håkan Hellström får mig att gråta. varför vet jag inte. Minnen kanske?

Vad får dig att känna 'alltså åh, livet!!!'?

Mina vänner, konserter, när jag gapflabbar med familjen och när världen är vacker.

Bästa klädkategorin?

Klännigar och skjortor.

En påhittad karaktär som fascinerar dig, kanske från någon serie eller bok eller vadsomhelst egentligen?

Dumbledore fascinerar mig.

Finns det någonting du verkligen, verkligen ångrar?

Oh ja mycket!

Vad längtar du efter?

Studenten, tills allting har löst sig, jag känner mig trygg i vuxenlivet.

Vilken är den absolut bästa och vilken är den absolut värsta känslan?

Den bästa känslan är att känna sig älskad och när man älskar andra.

Den värsta känslan är när man känner sig osynlig eller ignorerad.

Vem var den coolaste personen i världen när du var liten?

Pappa, för han kunde gå baklänges.

Aldrig mer skriva på en dator, eller aldrig mer skriva för hand.

Aldrig mer skriva för hand. Lite jobbigt att ha skrivande som yrke om man inte får skriva på dator.

Vilken subkultur skulle du vara en del av om du fick?

Panda igen såklart! Fast bara om det var 2004 typ. Och jag var äldre än 11 bast då.

Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?

En häck.

Knäppaste stället du somnat på?

En studsmatta.

Vem är den hetaste människan på hela jorden? (Förutom partner då.)

Charlie Fink, tror jag. Om jag måste säga en. Ja, Charlie Fink.


Vad ska det stå på din gravsten?

Jag tänker inte dö så det är ju inget problem precis.

Vilken är den bästa och sämsta boken du har i din hylla?

Bästa är ju helt klart Harry Potter, måste jag räkna bort dem så blir det nog Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Den sämsta är nog Emma av Jane Austen. Bara för att jag tyckte den var så fruktansvärt tråkig.

Vilket verktyg skulle du ha istället för krok om du var pirat och förlorade handen? (Behöver inte vara båt-relaterat.)

EN KAMERA! Helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0