Hej då Håkan.

Jag är väldigt ledsen idag, då jag nyss fick veta att Håkan, som var vaktmästare på min gamla konstskola har gått bort alldeles för tidigt. När jag i maj förra året slutade på skolan efter två års tid så var Håkan sjukskriven av en anledning som jag då inte visste om. Han var ändå med på avslutningsfesten. Han var alltid den som på festerna fixade en liten scen och spelade ihop med eleverna. Detta året fixade jag och mina vänner Johanna och Billie en öppen scen istället och Håkan spelade med min fd lärare Rogerts. Håkan sa sedan till mig att jag är grym och jag kramade mig och sen sa han med fullt allvar i blicken: "Glöm inte att leva livet, hela livet."
 
En vecka senare fick jag stå och ta emot arbetsprover som kom in till skolan, Jag hade då den roll Håkan hade för mig när jag sökte till skolan. Han var den första jag mötte i det som skulle bli det bästa som hänt mig.
 
Håkan du var så jävla skön, en fin musiker och för mig Kv konstskolas hjärta och själ. Jag hoppas du har det bra där du nu är. Jag är väldigt ledsen att du inte längre är med oss.Kram från Wilda.
 
(Rogerts och Håkan spelar på avslutningsfestens öppna scen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0