Pyttan bloggar om musik!

Ni som känner mig vet att jag är lite av en nörd när det kommer till olika band och sånt. Musik är mitt absolut största intresse of alla fucking times everrrrrs. Jag är en av oss alla som ofta lyssnar på musik i spellistor, man har sina favoritlåtar i listor på spotify och så fort man är själv stoppar en in hörlurarna i öronen. Men en annan sak som jag älskar att göra, när jag har tid för det är att lyssna igenom hela album från början till slut. Aktivt, när man verkligen LYSSNAR på musiken och njuter av den på ett annat plan. Självklart gör man oftast detta när man lyssnar på vinylskivor (eller väldigt ofta på vagen också, väldigt bra ställe att göra detta). Det finns plattor i min samling som är rena mästerverken. Just från början till slut. De kräver att en ska lyssna igenom den hela vägen, ofta för att låtarna hänger ihop hela vägen. De behöver varandra. Ett album blir till ett helt verk istället för skilda låtar som bara är samlade på ett ställe som är så vanligt. Så jag tänkte tipsa er om vilka jag anser att man ska ha lyssnat igenom aktivt i sitt liv minst hundra gånger innan man kan dö nöjd. Har man icke lust för vinyl så funkar spotify lika bra men då kan man ju inte ha på listan på "shuffle". Bra högtalare är alltid ett plus eller åtminstonde vettiga hörlurar. SÅ VAD KNARKAR DU PÅ DETTA VIS DÅ PYTTAN?!?! Jo det finns två plattor som MÅSTE lyssas igenom hela vägen.
 
Min nr. 1 knarkskiva är en av två mästerverk av Pink Floyd. Alla har väl hört låten Money? men man ska höra HELA plattan! DARK SIDE OF THE MOON (MOTHERFUCKERS)
 
Den andra plattan är då såklart Pink Floyds andra mästerverk. THE WALL
Så äckligt bra att jag gråter alltid lite för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Tänker också på min mamma. Det är så jag är uppfostrad.
 
Båda dessa plattor fick jag ärva av min mor och far. Tack.
 
Slut på listan. Ha så kul. Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0