Stockholm: dag 1

Kl 7 gick tåget mot huvudstaden och rullade in vid tio-tiden. Jag och mor bodde på Hotel Esplanade på Standvägen. Finare har jag nog aldrig bott i hela mitt liv.
 
 
Vi bodde granne med Dramaten där vi senare på kvällen kom att se Amadeus! Men först drog vi till gamla stan och gick runt i Stockholm och shoppade!
 
 
Middag åt vi på Vapiano! REKOMENDERAS STARKT!
 
 
Utanför hotellet och hotellet:
 
 
Innan Dramaten gick vi till Sturekatten och fikade.
 
 
 
Sen var det äntligen dags för Amadeus!
 
 
Vi satt så himla bra till, fjärde raden i mitten, och skådespelarna förang fram och tillbaka upp på scenen, ner till kanten, ut på golvet, upp på balkongen och precis där publikan började. De var så himla proffsiga, fantastiskt rolig var den och scenografin fantastisk! Så. jävla. bra!
 (Jag lånade lite bilder från Dramatens hemsida eftersom jag inte själv fick ta kort såklart... det hade hörst över hela salen... haha)
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

WOW! Asså Stockholm fasader och hus! Det är verkligen svensk storstad när den är som bäst. Glorious glorious Stockholm!

2013-10-08 @ 09:59:22
URL: http://moasimoneekman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0