En lista.

1. Hur gammal är du?
Jag är tjugo år fyllda i februari!
 
2. Hur gammal känner du dig?

Jag känner mig som 20… Inte för ung och naiv men ändå inte vuxen än!
 
3. Vad har du gjort i dag?
Jag har vaknat, ätit frukost med ägg på knäckebröd och tittat på första avsnittet av "A young doctors notebook" med Jon Hamm och Daniel Radcliffe. Fan va kul det var! Riktigt bra.

 
4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Sen vår, färgsprakande höst och sjukt snöig vinter! Sommaren är bara riktigt bra när det är Way out west…
 

5. Är du besatt av någonting?
Jag blir periodvis besatt av band, filmer, serier eller ämnen om diverse ting. Just nu är det nog inget sådant.
 
6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

Jag vill helst att min frukost ska innehålla vissa saker och måste ätas i lugn och ro.
 
Jag skulle vilja jobba med något inom konst och kultur i framtiden.
 
Jag har alltid för mig att saker och ting blir "jinxat" så fort man tänker eller säger något. T ex "Nä men planet kommer såklart inte att störta" eller "Det gör ingenting om jag bryter benet". För jag tror att det kommer bli så då för jag har varit med om det.
 

7. Hur vill du tillbringa din pension?
Inte ensam. I en mysig bostad någonstans med stort kök, bakandes och ett hus fyllt med rosor och korsord och barnbarn. Många resor och mycket vin med vänner, precis som nu.

8. Har du någon gång brutit ett ben?
JA! Då jag tiänkte "jag skiter i om jag bryter benet, jag ska åka långbord ändå!" och så bröt jag benet…
 
9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I GÖTEBORG! Nu är näsan alla mina vänner här och jag vill inte åka härifrån just nu alls.

10. Vad är du på för humör just nu?

Väldigt blandat. Har varit förbannad och stressad och deppig men det börjar nog vända lite nu känner jag. Ska ju träffa Moa idag!
 
 
11. Vilket är ditt favoritgodis?
Rödsvarta döskallar, mörk choklad och Maoam.
 
12. Vilken är din favoritaffär?
Urban Outfitters, Beyond Retro, Balders Hage och Bokia/Waterstones!
 
13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Jag är typ båda och. men mer kväll än morgon helt klart. Men har lätt för att gå upp tidig och lätt för att vara vaken halva natten.
 
14. Har du blivit sydd någon gång?
Ja i läppen/hakan.
 

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
hm… Tio bast ar jag för tio år sedan. Då gick jag i fyran…? På Monessoriskolan Globen i Alingsås. Hade typ fyra vänner i hela världen varav två av dem gick på en annan skola och min närmsta drogs mellan mig och en annan tjej som jag aldrig har tyckt om. Jag var lite konstig men ändå inte, jag var ju bara mig själv! Jag minns inte så mycket i detalj, när jag lekte vad och vad jag lyssnade på när. Just det jag sjöng i kör! Spelade piano också. Och cyklade på en lila mountain bike.

16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Mina vänner gör något extra speciellt för mig bra genom att existera.
 
17. Är du blyg?
Nja… Lite, i vissa sammanhang. Jag har social fobi och talar inte när jag inte har något att säga. Men är nog inte blyg längre.

 

18. Vad heter du i andranamn?
Linnéa efter gammelfarmor och Margareta efter gammelmormor.
 

19. Vill du gifta dig?
Hm. Jag vet inte. Ibland vill jag det, ibland vill jag inte det. Så jag tänker att jag får se när jag är där. Man vet aldrig vad som händer eller vad man vill i framtiden. Man kan älska någon livet ut ändå samtidigt är det väldigt fint. Om jag hade gift mig hade jag nog gjort något liknande som mina föräldrar. Drog till Paris med två andra vänner och gifte sig på svenska ambassaden.
 
20. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Hahahah. Pyttan är ju som mitt namn. Och så har jag faktiskt kallats för Jossan och Josse. Eller Pyttis, Pyttipanna, Pytt, Pytthest, Putana osvosv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0