Middagen med familjen

Igår hade jag min familj över på middag! Jag lagade en Lax-rätt jag fick hos Frida första gången och en efterätt jag fick hos Moa. Så jag tänkte visa hur man gör dem för de är himla goda!
 
Huvudrätten! Asiatisk lax med basmatiris och sallad! Riset och salladen är inget att prata om, men laxen! för ca 4-5 potioner, lägg laxen i form, sätt ugnen på 225 grader, strö över:

2-3 pressade vitlöksklyftor, och typ 1 msk limejuice.
 
 
1 tsk malen ingefära.

 
1 tsk farinsocker.
 
 
Självklart på med salt också, tillsist på med ca 3 dl grädde och in i ugnen 15 min!

 
Efterätten! För ca 5-6 portioner. Blanda 2,5 dl vispad mellangrädde med en halv burk vaniljkesella och en halv burk hallonkesella.
 
 
Kiwis! ca 4 st.
 
 
Blåbär! egentligen ska de vara färska men det fanns inte i affären så det fick bli frysta blåbär som jag tinade.
 
 
Havreflarn som skall krossas! Ca 4 st per portion.
 
 
Varva sedan allt detta i glas och njut! Sjukt gott och himla somrig!

 
Och här är min familj på min balkong, nöjda i magen och själen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh kul!!! Hoppas de gillade den!
Mysigt såg ni allt ut att ha det iaf :D

Svar: ja de älskade maten :))
Wilda Lindhé

2013-07-14 @ 03:32:11
Postat av: Moa

Har du fått dig ett bord på balkongen! :D Praktiskt! Äntligen, får man nog ändå säga ;) hihih PUSS! Så fint att få vara med på din blogg fast jag inte är där ;)

Svar: Ja det är väldigt bra!
Wilda Lindhé

2013-07-16 @ 09:29:35
URL: http://moasimoneekman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0