En liten lista på en liten onsdag

Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen?
Jag skulle vilja kunna spöktransferans! Ni vet precis som i Harry Potter. Hade varit helt makalöst att ha möjligheten att flytta sig när man vill vart man vill på drekten.

Om du fick femhundra tusen som skulle slösas på en dag. Vad skulle du slösa dom på?
Hälften skulle jag ge till välgörenhet och sedan skulle jag shoppa upp några tusen och resten skulle jag nog ta och investera i någonting klokt.

Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara?
60-talet SÅKLART!
 
Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent?
Bestiga ett berg, åka till Australien och se ett eller flera norrsken.
 

Vad var du mest rädd för som liten?
Musiken till Fantomen på operan, blev som galen när mina föräldrar satte på den på vinyl. Och att huset skulle brinna ner när jag sov över hos någon annan.

Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? I så fall, vem och varför?
Hm... Det är en fråga jag aldrig har funderat på. Tyvärr kan jag nog inte svara på den frågan.
 
Hur ser din drömbostad ut?
Lite blandningar av detta, fast på mitt eget sätt:
 

Du har fått chansen att pussla ihop din egna fantasisläkt, vilka ingår i den?
Jag älskar min släkt och min familj men om de inte fanns skulle jag nog vilja ha Astrid Lindgren som farmor, Roald Dahl som morfar. Maggie Smiths karaktär i Downton Abbey, Dowager Lady Grantham eller vad man kan kalla henne, hade ju varit fett att ha som mormor. Håkan Hellström, Jamie Oliver och Mark Levengood som mor- och farbröder. Anne Leibovitz som moster och Soran Ismail som kusin och någon mer spännande som kusin hade ju också varit Elsa Billgren.

Vilka fyra låtar får dig att verkligen känna, och varför?
Varför just dessa är svårt att förklara med bara några få ord men, just nu är det i alla fall...
Tiny Dancer - Elton John
Ho Hey - The Lumineers (bilden)
En sångarsaga - Mando Diao
Aprilhimelen - Håkan Hellström
(När får den en inte att känna något? Om hjärtat och själen inte börjar brinna när man hör den är man död eller galen.)
 

Hur tror du att din sommar kommer bli?
Jag hoppas den blir fantastisk, helt ärligt så tänker jag säga att jag förtjärnar det. Hösten och vintern har varit så fruktansvärt jobbig så en bra sommar vill jag banne mig ha. Förra sommaren var ingen höjdare den heller för den delen. Men sommar 2013 ska jag se till att göra till en toppen sommar.
 
Vem berättar du dina hemligheter för?
Emma och Matilda får veta de flesta av mina hemligheter. Moa och Frida vet också nästan i princip allting. Emma vet nog mest. Och jag vet nog mest av hennes också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0