Om mig 2

Hej alla! Bloggtorkan här, mitt photoshop fungerar inte just nu. Vet ej när det gör det nästa gång så det blir dött ett tag och så blire massa på en gång sen! How about that? Nu är det också snart två år sedan jag skapade den här bloggen, och därför tänkte jag att det kanske är på tiden med ett nytt "om mig" - inlägg. Så här kommer det. Läs om ni orkar eller bryr er, tänkte för er som inte känner mig kanske det är nåt. Eller för dig som har bajstråkigt.

 
Namn? Josefin Linnéa Margareta Lindhé(MEN ALLA KALLAR MIG PYTTAN)
Ålder? 20 och ett halvt typ!
Vart bor du?: Göteborg! På Masthugget, fab.
Hårfärg: Brunt.
Längd: 165 cm.
Frisyr: Långt, tjockt, trassligt och självlockigt hår.
Ögonfärg: Gröna med bruna inslag typ.
Skostorlek: 37/38.
Civilstatus: Forever alone.
Vänster- eller högerhänt: Högerhänt.
 
 
Vem är den bästa artisten/gruppen?: HÅKAN! Alltid varit och kommer alltid vara.
Tre bra filmer?: Hugo Cabret, Life Aquatic with Steve Zizou och Känn ingen sorg.
Bästa författaren?: Jonas Gardell! Slukar alltid hans böcker.
Höst eller vår?: Tidig höst!
Sommar eller vinter?: Iskall, snöig och solig vinter! Men den kan bli kortare det är ok. Sommaren har ju wow...
Kärlek eller pengar?: Hahaha pengar har jag ändå inte men är glad ändå, kärlek!
Vin eller öl?: hm… Beror helt på. Båda har sina fördelar såklart!
Dag eller natt?: Sen eftermiddag.
One night stand eller förhållande?: Förhållande.
Tv eller internet?: Internet.
Vild fest eller romantisk hemmakväll?: FEEEEEST!
 
 
Har du nånsin varit kär?: Ja.
Tror du på kärlek?: Ja.
Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar?: Hahaha eh nej.
Har du någonsin fått ditt hjärta krossat?: Ja.
Har du någon gång krossat någon annans hjärta?: Hahahaha nej inte vad jag vet och det tror jag verkligen inte.
Har du nånsin blivit kär i din bästa vän?: Nej.
Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom/henne?: Nej.
Är du rädd för att starta ett förhållande med någon?: Nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Nej. Man blir attraherad vid första ögonkastet och kanske blir förälskad men det är INTE samma sak. Kärlek tar tid.
 
 
Har du nånsin velat ta ditt liv?: Nej, aldrig.
Har du nånsin gjort något du ångrar?: Jag har ångrat saker men jag har slutat med det. Det tjänar ingenting till. Man ber om förlåtelse om det behövs, lär sig och går vidare istället.
Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa?: Herregud nej.
Har du nånsin gått på bio ensam?: Nej men måste testa det!
Har du nånsin fått utegångsförbud?: Minns inte riktigt men tror dan jag har haft det? Eller? hahah känner mig gammal.
Saknar du någon just nu?: JA! Saknar Alexandra som har flytt till Stockholm.
Är du fundersam?: Alltid.
Är du uttråkad?: JAJAMENSAN! Annars skulle jag inte skriva den här skiten?
Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Ja.
 
 
Hur många barn vill du ha?: oj! Jag vill ha två eller tre tror jag! Kanske fyra men det tänker jag inte bestämma nu!
Vet du vad dina barn ska heta?: hahaha ja... Wilda (Matilda som mellannamn) på äldsta dottern, den andra Vera och den sista Saga. Blire söner ska de heta Benjamin och Jacob, och Adam är fint med.
Vill du gifta dig?: Asså jag vet inte…
Vart vill du bo när du är vuxen?: Jag är vuxen! Men jag vill kanske flytta en km väster ut. Typ allmänna vägen i Majorna... Fint.
Vad vill du helst jobba med?: Jag vet inte exakt. Jag suger just nu på att måla men ska jobba röven av mig för att bli riktigt duktig. Då kan jag bli illustratör för böcker och sånt och det bill jag bli. Det och konstnär men konstnär blir man sällan en lyckad så illustratör. Kanske jobba med en författare eller bli författare själv också... Det vill jag helst göra.
 
 
Rullar du spaghettin eller skär du den?: rullar.
Har du ätit sushi?: mmmmmh sushi….
Favoritglass?: GB gräddglass - krossad choklad!
Vad äter du helst? FALAFEL!
Humör?: "lugn som en ko" som mamma brukar säga.
Har du någonsin blivit jagad av polisen?: hahahaha ja fan det händer mig VARJE JÄVLA GÅNG jag går och handlar.
Tror du på spöken?: Ja, men jag tror inte alla kan se dem. Men jag tror att när man tänker på det eller känner av att man inte är ensam så finns det någon där. Jag känner av sånt mycket.
Skulle du vilja vara längre?: Nej! Min längd är perfekt!
Kan du röra på öronen?: JA! är fan bäst.
 
 
Kan du låta bli att prata på 4 timmar?: Skulle nog gå.
Kan du vara på en fest utan att dricka?: Ja, men då ska jag typ vara sjuk för att avstå. Asså riktigt sjuk. Minns bara en fest, senaste nyår, då hade jag feber.
Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar?: Ja! Har iaf blivit bättre på det! hahahhaa
Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?: hahahahaha ja, men det gör jag inte längre. Men vissa saker berättar man väl bara inte men det skadar inte heller så.
Har du syskon?: en syster och en bror. jag är yngst….
Har du pussat någon som är fyra år äldre?: Ja.
Vem vill du prata med?: Fridaaaaaaaa just nu iaf!
Vem vet allt om dig?: Mina närmsta vänner och min syster vet nog det mesta. Alltså i princip allt. Alice, Emma, Moa, Frida och Alex.
 
 
Om du fick åka vart du ville i hela världen, vart skulle du åka?: New York City.
Hur vill du spendera din pensionstid?: Jag vill bo på landet med alla vänner som granne och ta hand om trädgården, bada hela somrarna och dricka vin och äta choklad på verandan, resa och baka bullar till barnbarnen.
Om du fick leva i en annan tid, vilken skulle det vara?: Hm... Asså 1910-1940 är fint och sånt men helvette inte ens rösträtt till en början och sånt så nää... 1960-talet skulle det bli. Lätt. Men jag trivs i 10-talet så bra så.
Om du fick spendera en dag med en kändis, vem skulle det vara?: Håkan Hellström såklart! Jag skulle prata med honom om hur mycket han och hans musik betyder, minnen från konserter, om livet och allt som han gjort för mig. Vi skulle vandra runt i Göteborg och sedan stå på gatan och sjunga hans låtar och sedan bli fulla på andra långgatan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0