Pottermore

Nu ska jag berätta om en sak som jag nyligen har blivit beroende av, nämligen Pottermore. Det är en hemsida, skapad av J.K Rowling själv där man kan gå igenom alla kapitel steg för steg, köpa ugglor, bli insorterad i elevhem. Jag hamnade i Ravenclaw och det är jag helt klart sjukt nöjd med. Man köper en egen trollstav, övar trollformler, och massa mer! Det finns texter man kan läsa som J.K Rowling skrivit om karaktärer, platser, eller andra saker som ingen visste om tidigare. Riktigt roligt.
 
Man får tyvärr inte hitta på ett eget användarnamn, så jag heter DreamDragon11057, snyggt va?
 
Jag tycker att ni också ska joina den magiska världen och bli vän med mig på Pottermore! (Jag har nämnligen inga, hahaha) Det är typ som på den gamla goa tiden då man i timmar satt framför Hogwarts.nu och spelade. Nästan samma sak som då fast mycket, mycket, mycket bättre. Älskart! 
 
Det bästa är att alla kan joina eftersom man inte behöver ha lästa alla böcker. När man blir medlem kryssar man i vilka böcker man har läst och vilka filmer man har sett. Jag har ju lästa alla och sett alla filmer så jag vet inte egentligen men jag gissar att spelet anpassar sig efter vad du redan vet!
 
//HP-nörden Pyttan
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaag har lagt till dig som vän! MagicPixie22337 (a jag vet, bästaste namnet typ!) heter jag :3

2012-08-02 @ 13:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0