Testing 123

Jag har länge funderat över att köpa en kompaktkamera. Men det känns så sjukt onödigt att lägga ner en himla massa tusenlappar på något som jag faktiskt redan har betalat flera tusentals kronor för, speciellt när jag måste lägga pengar på annat. Så bestämde jag mig för att testköra mamma och pappas kamera lite grann, redigera dem och se ifall den är bra nog för att användas på studenten, balen, i london och på andra resor och kanske även fester. Och ja, jag kan säga att den är bra nog för det. Den har ju så klart sämre kvalitet och eftersom den inte har ett bra objektiv så blir ljuset tråkigare och bilderna blir inte lika djupa. Bättre den än ingen! Så nu mina vänner, kommer ni förmodligen se mig använda en kompaktkamera. Det är något nytt det. Att konka runt på en flera kilos tyngre makapär hela dagarna när jag ändå kommer ta liknande bilder, känna ganska ovärt i vissa stunder. Självklart beror det på vad jag vill ha för bilder. Men är de bara till att minnas så är det sjukt värt tycker jag. Känns lite nu som att jag sviker min systemkamera, men den lär inte ligga och samla damm, hoppas jag.
Här är resultaten:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0