En ofixad kvinnokropp på 23 år som inte försöker, som bara är som den är.

Det här inlägget är inte lätt för mig. Men jag ser hur JÄVLA långt jag har kommit. Jag gör detta för mig själv. För mig själv för några år sedan, för mig själv som barn, för mina framtida barn, för mig själv som tonåring.
För mig själv när jag var sjuk i bulimi.
 
Och jag gör det också för dig.
 
 

Jag är hemskt ledsen att du inte kan älska din kropp. Jag vet hur det känns. Jag vet hur det är att vilja vara annorlunda. Att känna sig hemsk, ful, fel. Jag vet hur det känns att tänka ”de är säkert glada över att de inte är som mig”. Men jag vet också hur det känns att vinna över det där. Jag vet hur jobbigt det är att varje dag tänka ”Nej det är inte fel på mig. Det är inte fel på mig. Jo det är det visst! Nej, det ÄR det INTE!” Bara för kampen, dagliga kampen mot samhällets ramar. Tack vare internet kan man gå åt två håll och man kan välja vad man ska lyssna på och titta på. Det finns idag mycket representation av kvinnor i alla former och TACKA GUDARNA FÖR DET! Det finns också mycket hets. Hets hit och hets dit. ”Titta hit så ska jag säga dig hur du som kvinna ska träna för att få dina bikini-ben till sommaren! Eftersom DU inte duger som DU ÄR!” Grattis. Man kallar det för hälsosamt. Jag tror mindre stress, ångest och att njuta är mer hälsosamt. Komplex och självhat är vanligt i alla former och storlekar. Varför skäms vi så? Varför är det ingen som duger som dem är?

Du är mer än ditt utseende. Så jävla mycket mer.

 

Jag vet att jag uppskattas så som jag ser ut av andra, men det är inte det viktiga.

 

Jag uppskattar nu hur jag ser ut, efter så mycket hat. Det är det viktiga.

 

Jag klappar nu med kärlek på min mage.

Om någon nu tänker ”nej så vill jag inte se ut” eller "blä" så tycker jag synd om dig. Jag menar inte att man ska se ut som jag gör, jag menar att viljan att absolut INTE göra det är trakasserande och det hämmar DIG. Jag skiter i vad någon tycker. Mitt liv har blivit så jävla mycket bättre sedan jag älskar mig själv oavsett.

Denna kropp är rå-go att ta på.

 

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Soile

Fantastiska Du!!!!
Underbar berättelse om att man kan lära sig att älska sig själv så som man är! Det är det viktigaste i livet!
Tack att du delar!
Får jag rekommendera din sida på min blogg?

Kram från Soile

Svar: Tack så mycket! ja det får du gärna göra
Wilda Lindhé

2016-05-01 @ 11:26:58
URL: http://www.yoginis.blogg.se
Postat av: Ylva

Så bra inlägg! Heja kroppspepp!

Svar: Tack!!
Wilda Lindhé

2016-05-01 @ 11:37:53
URL: http://ylvwes.blogg.se
Postat av: Moa

Oj va glad jag blev av det här inlägget. Och hoppfull. Fan va vacker du är! och fan va jag också vill nå dit du är. Detta gav mig mer styrka till min kärlek till mig själv. Tack <3

Svar: Åh vad bra :) Tack själv!!
Wilda Lindhé

2016-05-01 @ 18:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0