MUSIC TIME BITCHEZ!

HEJ MEDMÄNNISKOR! Här kommer ett till fråge-inlägg på MITT ABSOLUTA FAVORITÄMNE GENOM ALLA TIDERNAS TIDER! MUSIK! Jag fick följande kommentar från f.d Kollektivmedlem:
 
skriv om musiken du lyssnar på. varför du lyssnar på den och GE TIPS. puzz
 
Pyttan svarar: YEZ PLEASE!
 
 
Jag tror att min musikstil formades tidigt i mitt liv för samtidigt som jag dansade till Spice Girls och Carola så älskade jag Beatles, Ted Gärdestad och Pink Floyd i väldigt tidig ålder. Att jag sedan fastade i rocken vet jag inte riktigt vad det handlar om. När jag var ca elva blev jag kär i Jimmy Page och ville vara en hippie för jag hade sett på musikalen Hair som jag för övrig anser är fortfarande den BÄSTA musikalen. Har en inte sett filmen GÖR DET!
 
SEDAN KOM TONÅREN!!! Då var det BRODER DANIEL, Kent och Håkan som gällde. Men jag kan babbla i hundra år om sånt jag BRUKADE lyssna på men istället tänker jag prata om det som jag lyssnar på nu!
 
 
IDAG LYSSNAR JAG MEST PÅ BAND SOM...
Black Sabbath, för de får mig alltid att må bättre.
Den Stora Vilan, För mig unika i sitt slag. De gör världen lite vackrare.
Led Zeppelin, The Doors, Pink Floyd, Graveyard!
 
HÅKAN HELLSTRÖM. Den människan betyder så mycket för mig att det inte går att beskriva med ord. Jag kan lixom inte ens lyssna på honom längre för hans musik gör så ont i mig för det ligger så nära hjärtat på något märkligt vis.
 
Men också mycket blandat som: Howlin' Wolf, Otis Redding, Jimi Hendrix, Simon & Garfunkel, Tom Waits, José Gonzalez, Swamp, Stefan Missios, Dungen, Nynningen, Nationalteatern, Blå Tåget, Janis Joplin, November, Fläsket Brinner, Alt-J, Jefferson Airplane, Kebnekajse, Blues Pills och sånt.
 
Idag lyssnar jag mest på rock, en del psykadelisk rock som vissa skulle kalla det, pop, en hel del progg, blues och soul. Men absolut mest rock. Varför? För att mitt hjärta börjar att blöda glitter och enhörningar flyger över brinnande eldar i min själ när jag lyssnar på riktigt bra rock. Varför det är så här vet jag inte, eller var ifrån det kommer. Men ingeting kan få mig att må så bra som en riktigt bra, välgjord och speciell låt.
 
 
SÅ JAG GER LITE OLIKA TIPS: (Länk i bild)
 
TVÅ SJUKT BRA PINK FLOYD PLATTOR! De två första gjorda tror jag allt? kan ha fel... Har de som dubbelvinyl. Kan vara svårlyssnat för ett ovant öra för psykadelisk musik men det är GENIALISKT! Flaming är en av de finaste låtarna.
 
STEFAN MISSIOS!! Han är soloartist men också med i Den Stora Vilan och har gjort några av deras bästa låtar som Människans själ och När jag var på botten. Bilden är på Vilan men han sitter längst till höger och klicka på hans fejs och lyssna på hans vackra stämma.
 
 
SWAMP! Grabbarna från Jönköping har precis släppt sin första platta på spotify. Jag är deras största fan. Tack. Bilden är från Facebook den är inte min.
 
 
Och här är min spelista som enligt mig är bäst i hela världen. 100 låtar, max två per artist/band. Här kan du hitta riktigt bra låtar och de som bara är feta eller roliga eller faktiskt BRA på sitt sätt, på ett konstigt vis.
Som faktisk musikvetare säger jag: tack för mig. (bilden är länk till spellistan)
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Ja TACK för dig! Blev genast mycket gladare! (och då var jag ändå glad innan) så du förstår ju hur glad jag blev nu ;) hihih

Svar: hahahaha fan va glad JAG blir
Wilda Lindhé

2015-11-09 @ 10:09:23
URL: http://moasimoneekman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0