Tänk på vad jag sa, vänner.

Jag tänker inte önska er en glad valborg men sup på ni, glöm inte att imorgon är en viktig dag också. Första maj är en av mina favoritdagar. Ja, kanske till och med den enda högtiden jag faktiskt fortfarande gillar och anser vara värd. Så ut på gator och torg imorgon, och stå upp mot kvinnoförtryck och rasism, för allas lika värde, allas rätt att få leva här, allas rätt att älska vem de vill och mot kapitalismen som förstör vår värld. Jag ska göra det, sjunga med fina Göteborgs feministiska kör, försöka hinna gå med i Vänster-demon. Men jag kommer antagligen också vara bakis. MEN TA MIG FAN ATT JAG ÄNDÅ SKA VARA DÄR. Imorgon kämpar vi för en bättre värld.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0