EEEHEHEHEJEJ

FOLKET! Efter 14 dagars sjukdom botades med tusentals timmar sömn och några glas öl känner jag mig nu lite mer mänsklig. Kväll ska jag inviga en glassmaskin på hisingen och jag tänker annars mest på feminism och livet. Om ni hänger med mig genom detta inlägg ska jag ge er lite vägledning genom annat sånt jag också tänker en del på.
 
 
I JULKLAPP FICK JAG EN NAJS SERIEBOK AV MIN SYSTER. Lisa Ewald är skaparen av detta fabuslöa verk. Jag älskar hela alltet och ger den fem tummar upp av fem möjliga. Ett tips i väntan på bättre tider. Dessutom har kvinnan i fråga faktiskt gått på min skola och haft samma teckningslärare som jag har, fatta att man bli inspirerad och peppad och det känns gött att SE att man KAN bli nåt bara man gör det.
 
 
På twitter hittade jag detta inlägg som var fett vettigt och så bra att läsa för alla känenr någon som har eller haft eller är på väg att få ätstörningar.
 
 
SAMT ATT JAG NU SPYR ALLT MER PÅ VÄRLDEN I OCH MED EN VÄLDTÄKTSMAN (TILL) SLÄPPS FRI FÖR HAN TRODDE ATT HENNES NEJ VAR EN DEL AV SEXAKTEN OCH VAD HÄNDER!!?!?!? GÖR DET HONOM HELT OSKYLDIG FÖR ATT HAN ÄR HELT JÄVLA DUM I HUVUDET?!! ÄR DET EN URSÄKT?!?!?! AAAAAAHH näe från och med nu ska jag fan GÖRA mer än dela länkar och retweeta tweets, jag ska gå med på demonstrationer och göra något PÅRIKTIGT från och med nu för jag ORKAR inte mer. JAG VILL HA EN BÄTTRE VÄRLD. Men någonting ni kan göra är att skriva på HÄR.
 

Kommentarer
Postat av: Elin Hoffman

har du läst "Flickan och skulden"? Den har några år på nacken men ETT MÅSTE ATT LÄSA! Den nyaste utgåvan har dessutom efterord skrivna av författaren idag, alltså läsläsläs om du inte redan gjort det och vill bli ytterligare förbannad på det svenska rättsväsendet & samhället i stort ang våldtäkt!

Svar: Har hört så jäkla mycket om den av ida och emma i flera år men har faktiskt inte läst den! ska fan göra det
Wilda Lindhé

2014-01-11 @ 17:50:40
URL: http://elinmarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0