JOHANNA!!!

En liten dokumentär jag gjort som skolprojekt om min vän Johanna. Detta är en liten text jag skrev om verket:

Vem är Johanna?

Den vanliga människan, som är som vem som helst.

Idag älskar vi att titta in i andras liv. Se hur andra äter, festar, bor och klär sig. Många visar upp en sida av sig själva som är den bästa. Är den sann? Är det äkta? Kanske ibland, kanske alltid. Jag vill visa en ovanlig person som samtidigt är precis som alla andra. En sida av hennes liv som många kanske reagerar på, andra känner igen sig i. Är den helt sann?

Detta porträtt av Johanna är en liten dokumentär. Min inspirationskälla är Stefan Jarls ”Dom kallar oss mods” men jag har lagt in mitt eget mer naiva och lätt komiska uttryck för att berätta om Johanna som inte alls är alkoholist, hemlös eller fattig. Hon är precis som alla andra, men samtidigt inte alls.
 
HÄR ÄR FILMEN! Säg gärna vad ni tycker, bra som dåligt. Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0