Lista på en onsdag

10 saker du vill göra innan du dör:
 
Uppleva New York
Segla mer än den enda gången jag gjort det
Interraila i Europa
Resa till Austrailen
Åka runt i Asien
Se Yellowstone eller någon anan fet nationalpark
Besöka Joshua tree
Få barn
Skapa sådant jag är stolt över
Vara den bästa människan jag kan
 

9 saker om dig själv:
 
Jag blir lätt nördig på saker och ting och lär mig allt om dem
Jag älskar att åka tåget till Stockholm, fastän jag spytt på det ca tre gånger när jag var liten
Jag har (får se här nu måste räkna…) 15 kusiner och fler sysslingar än jag känner
Jag älskar konst men blir sjukt trött på museum och hatar Tate modern, modern konst är så oft sjukt pretentiöst
Jag samlar på vinyler
Jag föredrar alltid krogen före klubben men det bästa är helt klart när man kan dansa på krogen
Jag hatar kompost
Jag är sjukt noga med att frukten jag äter är bra och fin annars äter jag den inte
Jag får sjukt lätt crushes på kändisar, främst musiker, pirrar i magen och allt
 

8 saker du faschineras av:
 
Londons busschaufförer
Att vi finns
Att djur är djur och människor är människor
Författare
Språk
Havet
Rymden
Folk i grupp
 

7 filmer du tycker alla måste se:
 
Darjeeling Limited
Pulp Fiction
The Color Purple
The Great Gatsby
Hugo
The Royal Tenenbaums
Något som Woody Allen gjort
 

6 kändisar du tycker är snygga:
 
Dan Auerbach
Björn Dixgård
Adam Lundgren
Charlie Fink
Robin Pecknold
Ewan McGregor
 
 
5 saker du aldrig skulle vilja göra:
 
Döda någon
Såra någon som inte förtjänar det
Bli beroende av alkohol, spel eller droger
Äta all typ av kroppsvätskor eller dylikt
Ge upp
 

4 saker du köpt den senaste månaden:
 
Massor med frukt
Dukar och penslar osv
En Håkan vinyl
Alkohol
 

3 sätt att få dig le/skratta:
 
Visa mig en Lilla Berlin
Krama mig hårt i mer än 10 sekunder
Var klumpig eller säg något klumpigt (men inte något elakt)
 

2 gamla favoritlåtar:
 
Ted Gärdestad – Jag vill ha en egen måne
Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
 

1 sak folk inte visste om dig:

Jag hade tvångstankar när jag var liten men de kommer tillbaka nu, inger allvarligt mest bara störande för mig


Kommentarer
Postat av: tove

härliga bllder du fotar!

Svar: Tack!
Wilda Lindhé

2013-07-05 @ 22:43:54
URL: http://larssontove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0