En snodd lista.

1. Vad heter du?
Josefin Linnéa Margareta Lindhé.

2. Vad kallas du för?
Pyttan.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Pyttan, Pyttish, Pyttseption, Pytt, Pyttis, Pyttipanna, Pytthest, men inte fula ord.

4. Vad gör du just nu?
Tittar på film och funderar på vad jag ska äta till Lunch.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Äta falafel i London med mina vänner. Sedan ta en öl och gå på en The Black Keys konsert och dansa.

6. Vad har du på dig?
Mjukisbyxor och en sliten t-shirt som det står "Rock killed the disco" på, vilket är sant.

7. Vad har du gjort idag?
Ätit frukost, gått ut med hunden och borstat tänderna. Tittat på bloggar och chattat.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Det vet jag inte riktigt än.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag är segdeg.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Fint väder, sol men kallt höstväder med orangea löv. Man mår toppen, psykiskt och fysiskt. Långfruksot med vänner, marknader, fina fotografier tas, god middag, kvällspomenad, öl, djupa diskussioner, somna med ett leende på läpparna.
 

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Soffan, fönster och en lampa.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Något som inte existerar.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Alla har sina fördelar, typ tidig höst, solig, snöig och iskall vinter, sen vår när sommaren inte är uttjatad och sommarkvällar är ju underbart. Så alla på sitt sätt typ.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen! Julen äger allt annat! Jag ÄLSKAR julen! Karl-bertil Johnssons julafton-låten ska fan spelas på min begravning.
 

16. Beskriv den perfekta outfiten?
En fin klänning, svarta strumpbyxor, kavaj, fint hår, docs. En fin klänning kan också vara en skjorta/blus knäppt ända upp med en kjol.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Leggings. De som slutar typ mitt på vaden. 

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Beyond retro eller Urban Outfitters.

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Min kavaj! Älskar den. Bästa jag har köpt på flera år.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
(haha XD)
 
 
21. Favoritplagg på en man?
Finns inte ett riktigt, beror på kropp, stil i övrigt, attityd och hur just plagget ser ut, men oftast är det ju skjorta, hoodie och kostym.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Svårt att säga… Alla killar är olika.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
De är sjukt bra på att inte göra en big dela av en skitgrej. Det skulle jag vilja kunna.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Oj fan det vet jag inte...

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Tänker jag INTE skriva här.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En lägenhet i Camden-området, Notting hill-området eller typ soho i London. Tack på förhand.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Öh vette fan.

28. Cola eller fanta?
Fanta.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad!!!!

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad!

31. Myskväll eller utekväll?
Utekväll! Myskväll är ok det med men går det med utekväll så gäller helt klart utekväll!
 

 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
öh kärlek utan sex är väl inte så värt? fast så länge det inte är för resten av livet så.. ah fasen svårt.

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek va fan! herregud.

34. Tåg/buss eller bil?
Tåg! älskar att åka tåg.

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen.

36. Tv eller dator?
Dator!

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
The notebook, men jag ticker den ändå är sjukt överskattad. Det enda som är värt att skrika över är Ryan Gosling när han har skägg.

38. Roligaste fyllehistoria?
Roligaste? hm… spydde över en balkong?

39. Pinsammaste fyllehistoria?
eh, spydde på en trottoar. 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Jag tänker helt ärligt på flera personer. Jag har inte EN.

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Spindlar, havet och att min framtid ska bli tragisk, tråkig och bara en massa stunder då jag ger upp. Att jag sedan sitter i ett radhus i mölndal när jag är 55 och önskar att jag hade gjort allting annorlunda.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?

 

43. Dra ett skämt?
Det var en gång två älgar som var ute och flög, då sa den ena älgen:

- Men vi är ju älgar, vi kan ju inte flyga.

Då svarade den andra älgen:

- Det gör inget, för min farbror har en blå kiosk.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Alla flumstunder, fikastunder, lektioner med Lars och när hela klassen sjöng wrong hole för full hals i mörker rummet.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Studenten. Alla gånger. Och om jag ska specifiera mig mer så blir det flaket. Oslagbart.
 

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Satsat hårdare på höga betyg.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Se en himla massa platser, t ex.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Sätta in kontanter på mitt sparkonto, skärpa mig, gå ut med hunden.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Jag har inte en favoritscen så istället kan jag länka trailers till de tre bästa filmerna jag vet:

Into the wild, Pulp Fiction och den senaste får ni här istället:
 
 
50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. JAG HATAR SKOAFFÄRER! Varför kolla på skor?!?! Jag fattar inte grejen. Blääääää.

2. Jag kan spela munspel.

3. Jag är ganska blyg och rädd.


Kommentarer
Postat av: ior

Hej, kolla gärna in min utseendebesatta blogg! :)

http://utseendebesatt.blogg.se

2012-09-10 @ 19:32:03
URL: http://utseendebesatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0