It's like someone spilled a beer all over the atmosphere

Jag kom på en sak! Det var ett bra tag sedan jag skrev om musik senast! Så, därför tänkte jag nu göra ett litet hyllningsinlägg till tre män med vackra, vackra röster och finfina låtar. Samtidigt länkar jag till mina listor med artisterna. Så det är bara att lyssna och njuta!
 
Vi börjar med Gregory Alan Isakov.
Otroligt fina låtar som är toppen när man bara vill superduper mysa ner sig riktigt rejält. Älskar speciellt låten Words. Den går ofta på repeat.
 
 
Sedan har vi då den otroliga och unika Ben Howard.
Han har en otroligt fin röst som bara smörjer in hela ens själ i varma vindar och skapar magi. Såg honom i somras på way out west och det var fantastiskt vackert. Så simpelt och enkelt. Rent. Måsar flög över publikhavet och den blå himelen. Perfekt dags-konsert. Mina favoritlåtar är helt klart Old Pine och Depth Over Distance.
 
 
Och tillsist. Kungen av svensk indiepop. Denna röst, denna karaktär och inte minst DESSA TEXTER! Jens Lekman är nog enligt mig en av sveriges bästa artister samtidigt så otroligt underskattad i sverige. Han är jättestor utomlands. I början har många svårt för Jens, men om man verkligen LYSSNAR och lyssnar på texterna och ger honom en ärlig chans så blir han en av de bästa någonsin. Han är så egen och udda att man förstår det inte alltid först. Älskar Jens. Han skriver om ett regningt kortedala, spårvagnar, hjärtesorg, pannkakor och lönnlöv och att norrsken ser ut som att någon har spillt öl över atmosfären. Jens, kanske är jag kär i dig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0